6 Replies Latest reply on Mar 11, 2016 10:13 AM by Ann Bens

MP4, AVI/DV und JPG: Welche Bearbeitungseinstellung?

fraukep69864908

Hallo zusammen,

ich bin neu hier und komme mit den Bearbeitungseinstellung von Premiere Elements 13 nicht so wirklich klar.

Ich würde gerne mp4-, avi/dv-Clips und jpg-Bilder in einem Projekt zu einem Film verarbeiten. Die mp4-Clips sind mit einem Iphone 6 (--> 640x360, 30 Einzelbilder/Sekunde, 44kHz), sowie hochwertigen Cameras im HD-Format 1920x1080 mit 25 Einzelbilder/Sekunde und 48 kHz aufgenommen worden. Die AVI-Clips entstammen einem alten Sony-DV Camcorder und haben laut Eigenschaften das Format 720x576 mit 25 Einzelbilder/Sekunde und 32kHz. Die JPG-Bilder entstammen einer Canon 7D, sowie einem Iphone 6, einem Samsung-Handy und einem Scanner. Man sieht ein ziemliches Chaos an Formaten.

Ich bin mittlerweile soweit, dass ich glaube verstanden zuhaben, dass PAL die Vorauswahl für Deutschland bzw Europa usw ist. Dann im nächsten Schritt müsste ich mich ja zwischen AVCHD, DSLR, DV, Festplatte/Camcorder und HDV entscheiden. Soweit ich aus dem Internet entnommen habe wäre DSLR eine gute Wahl für Bilder, DV für meine Sony, HDV für mein HD-Video und AVCHD für mp4-Clips. Was soll ich jetzt also wählen? Bin komplett unerfahren was Premiere angeht, da ich bis jetzt immer in einer recht alten Version von iMovie und auch nur mit DV-Clips gearbeitet habe.

Das nächste Problem was sich mir dann stellen würde, wäre die Wahl zwischen den verschiedenen Formaten der Auflösung. So kann ich ja zum Beispiel bei DV noch zwischen Standard und Widscreen wählen oder bei HDV zwischen 1080i und 720p.

Meine Frage ist also folgende: Welchen Bearbeitungsmodus sollte ich wählen um alle Formate in einem Projekt kombinieren zukönnen ohne das Ton oder Bild an Qualität verlieren bzw unscharf werden oder haken?

Vielen Dank.

• 1. Re: MP4, AVI/DV und JPG: Welche Bearbeitungseinstellung?
          fraukep69864908 Level 1

Translation:

Hello together,

I am new here and I have a problem with the editing mode of Premiere Elements 13.

I would like to combine mp4, avi/dv-Clips and jpg-Pictures in one project to one movie. Some mp4-Clips are taken with an Iphone 6 in Format 640x360, 30 frames/seconds and 44kHz. The other mp4-Clips are taken with high qualified cameras in HD-Format 1920x1080 with 25 frames/seconds and 48kHz. The avi-clips are taken by a old sony-DV camcorder and have the format 720x576 with 25 frames/seconds and 32 kHz. The pictures are taken with a canon 7D, Iphone 6, samsung-phone and a scanner. So I have a lot of different formats.

I think I should chose PAL, because I am in germany. But I don't know, if I should taken AVCHD, DSLR, DV, Camcorder or HDV. I have reading in the internet that DSLR would be good for the pictures, DV for the sony-clips, HDV for the mp4-HD-clip and avchd for the other mp4-clips. But I could only choose one mode. So which should I take?

The next problem are the chose between the different formats in detail. As example I can choose between standard and widscreen by DV or between 1080i and 720p by HDV.

So my question is: Which editing mode should I take to combine all formats without loosing quality of picture and audio?

• 2. Re: MP4, AVI/DV und JPG: Welche Bearbeitungseinstellung?
            Ann Bens Adobe Community Professional & MVP

If you dont want to loose any quality the project settings should be set to the smallest frame size, but then there is also the different frame rate. 30 fps in ntsc, 25 is pal-land.

Germany is PAL.  The phone footage will cause problems. Its small and the wrong frame rate.

The DV footage is it 4;3 or widescreen?

When using many different formats and framesizes the project setting is more set towards the end product which is important to know.

DVD, Youtube, TV?

Whatever the settings are going to be there will be quality loss for some clips/photo's.

• 3. Re: MP4, AVI/DV und JPG: Welche Bearbeitungseinstellung?
              fraukep69864908 Level 1

First thanks a lot. :-)

To your questions: The DV footage is 4:3 and the end product should be TV.

I think, it is unavoidable that some clips/photo's loose quality, so that's ok.

So which mode you would take for the project and which would you take for exporting the movie? Or would you take the same?

• 4. Re: MP4, AVI/DV und JPG: Welche Bearbeitungseinstellung?

There is no easy answer here

You will have to do some experimenting before actually editing the whole movie.

If its a big HD tv?

Does it have an upscaling function?

I forgot to ask:

Which footage do you have the most of the mp4 in HD format or the DV footage (in percentage)

• 5. Re: MP4, AVI/DV und JPG: Welche Bearbeitungseinstellung?
                  fraukep69864908 Level 1

It is a 48'' HD TV, with a scaling function.

I have 30% of mp4-HD-Clips, 27% of mp4-Iphone-Clips and 43% of DV-footage.

Thanks.

• 6. Re: MP4, AVI/DV und JPG: Welche Bearbeitungseinstellung?

I would probably pick the HDV 720p25 to see how things go.

This setting is widescreen so the dv footage will have black bars on the side,

I would not scale it up to fit the screen.

Export to mp4 with same setting

If former project setting does not cut it, you might need to resort to DV widescreen.

A project with 1920x1080 is probably to big for DV and certainly for the Iphone footage.

Again: trial and error.