3 Replies Latest reply on Apr 15, 2016 2:29 PM by Just Shoot Me

Jag har en nedladdad version av LR6, ver 6.3  / camera Raw 9.3 - finns det någon uppdatering ?

LenAndersson

Min version av LR 6 , som körs på en Windows 7 Pro plattform, är mycket instabil. "fryser" då o då, eller bar plötsligt meddelar att LR har slutat fungera / svara , starta om programmet. Det var ännu värre när jag hade uppdaterat till Win 10 och backade därför tillbaka till Win 7.
      När jag kollar i programmet efter ev. uppdateringar - så svarar det   Elements kör den senaste versionen ( Elements ligger alltså på samma dator ) . men LR6 nämns inte över huvud taget. Jag finner detta lite underligt. Jag har "hört" om en uppdaterad version (rätt eller fel ?? ) , en version 6.5 men undrar så klart varför inte jag får den ? Jag får en känsla av att man försöker styra bort konsumenter som vill köpa sin version och i stället styra oss till CC-versionen.  Kollar jag i de manualer etc jag kan hitta så handlar den största delen om CC-versionen, och resten om Mobilversionen.

Är det så att den nedladdningsbara versionen är på väg bort ? Eller finns det någon uppdatering som jag av någon anledning inte fått ?

Mvh// Lennart