2 Replies Latest reply on May 29, 2016 6:42 AM by 99jon

DNG filter voor Lightroom 4.1 voor Canon 7D mark ii

mathb38077099

Hallo,

Met mijn nieuwe camera Canon 7D mark ii blijkt mijn Lightroom 4.1 niet te werken. Ik heb via google op de Adobe-site de mogelijkheid gevonden om Lightroom 4.1 compatibel te maken voor mijn nieuwe camera.

Ik begrijp niet precies wat daar staat, maar heb in ieder geval nu een windows download van Converter 4.1 op harde schijf van mijn computer (memory Card??) gezet.

Ik moet die converted files blijkbaar ''import into Lightroom". Moet ik ook "Camera Raw 8bi importeren? En hoe importeer ik de Adobe DNG Converter. Ik heb het geprobeerd met importeren waarmee ik normaal foto's mee importeer, maar dat is waarschijnlijk niet de juiste manier, omdat ik zo niet verder kom.

De rest van het verhaal onder DNG Converter installeren en gebruiken lijkt mij ook redelijk ingewikkeld: welke map moet ik selecteren, op welke locatie opslaan, welke documentnaam, voorkeuren, extraheren.

Het zal wel niet zo moeilijk zijn, maar ik ben een leek op dit terrein. Wie kan mij helpen zodat ik de vele foto's die ik heb gemaakt met mijn nieuwe camera kan gaan bewerken?