3 Replies Latest reply on Oct 5, 2016 2:49 AM by Loic.Aigon

Labels element verwijderen

leenh61786917 Level 1

Goedendag mensen,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.

Via scripting koppel ik de content van cellen binnen een tabel aan content binnen een xml bestand.

6D1xpqi1

Zoals in de afbeelding hierboven te zien is wordt in dit geval de eerste cel gekoppeld via een assetid die ik meegeef bij het koppelen..

Nu wil ik graag de cel ontkoppelen. Hetzelfde effect als wanneer je bij 'structuur' met rechts klikt op 'asset_id_5380' en dan kiest voor 'Labels element verwijderen'.

De desbetreffende cel zit onder: xmlElement

Dus om de tags toe te voegen heb ik ongeveer het volgende:

xmlElement.xmlAttributes.add("Naam: ", "value");

Nu lijkt het mij dat ik in plaats van add ook bijvoorbeeld delete of iets dergelijks kan doen, maar tot nu toe is het me niet gelukt. Wil iemand me aangeven wat ik zou moeten doen om de tags weg te halen? Alvast bedankt

• 1. Re: Labels element verwijderen
          leenh61786917 Level 1

Ow no typed it in Dutch by accident, going to translate it now to English and repost here

• 2. Re: Labels element verwijderen
            leenh61786917 Level 1

I can't find an edit button so I retyped in English here

Good day people,

I have a question and i hope someone can help me.

With scripting I couple content in cells within a table to content within an xml file.

6D1xpqi1

As can be seen in the image above in this case the first cell is coupled with an assetid which i give to it when it is coupled.

Now I want to uncouple the cell. The same effect as when you click in indesign at ‘structure’ with a right click from the mouse and then click on asset_id_5380 and then choose ‘remove labels element’.

The first cell resides within the variable: xmlElement

So to ad a tag I have for example something like the following:

xmlElement.xmlAttributes.add("Name: ", "value");

Now it would seem to me that instead of ‘add’ I could use something like delete. But for now I haven’t found the solution.. Can someone tell me what to do to remove those tags? Thank you

• 3. Re: Labels element verwijderen
              Loic.Aigon Adobe Community Professional

Not sure if you want to remove the attribute or the element itself but iun both case youc can call the remove method:

myXMLElement.remove() 
              //or
              myXMLAttribute.remove() 

FWIW

Loic

http://www.ozalto.com/