1 Reply Latest reply on Feb 27, 2017 1:25 PM by Dave LaRonde

Exporter une composition transparente sur After Effect

Risengan

Bonjour à tous,

J'ai créé une petite introduction avec fond transparent (qui se floute) lors de l'affichage du titre, mais lorsque j'exporte ma composition (au format AVI en RVB + Alpha et millions de couleurs+) le résultat est nickel... sauf qu'il manque le fond flouté (flou gaussien appliqué à un calque d'effet).

Pareil lorsque j'importe la composition directement dans Premiere Pro.

Je n'ai malheureusement pas trouvé réponse à ma question sur internet...

En espérant la trouver avec vous !

Merci !

• 1. Re: Exporter une composition transparente sur After Effect
          Dave LaRonde Level 6

Have you checked to make absolutely sure you have transparency?  Click on the icon that looks like a chess board at the bottom of the comp window.  If you have transparency, you should see a background of gray and white squares.  If you don't, you don't have transparency.

You can't blur a background that is not there.  Therefore, you can't use an animation created in After Effects to blur a background in Premiere Pro.

An AVI file is just a media container.  You can use one of many different codecs with an AVI.  You may have chosen a codec that doesn't support Alpha Channels.  Try rendering to a Quicktime Movie using the JPEG 2000, PNG or Animation codecs to see if it makes a difference for you.