• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Problème de niveau de son sur piste audio

New Here ,
Mar 26, 2017 Mar 26, 2017

Copy link to clipboard

Copied

J'ai une différence importante de niveau sonore entre l'écoute d'un commentaire dans les ressources du projet et le même fichier sur la piste audio.

Pour avoir un niveau audible je dois mettre le gain à +8db minimum.

Y-a-t-il une procédure pour avoir un niveau sonore correct?

Views

320

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Mar 26, 2017 Mar 26, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Never trust the sound you hear in your speakers or headphones!


Open the Audio Mixer (from the Tools menu) and use it to ensure that your audio levels are full and yet don't peak beyond zero.

Once you've determined that, there are several ways to control the levels of your audio.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Mar 27, 2017 Mar 27, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Merci pour votre réponse  mais cela ne résoud pas le problème.

Tous les curseurs sont à 0

Sur l'écoute d'un commentaire dans les ressources du projet, la représentation du son est correcte. Le niveau également.

Lorsque je transfère le commentaire sur une piste son la représentation du son est très faible et le niveau est quasi inaudible.

Cela ne se produit pas avec un morceau de musique.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Mar 28, 2017 Mar 28, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Do you see a waveform on the audio clips on your timeline?

Can you post a screen picture of your timeline so that we can see it?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Mar 28, 2017 Mar 28, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Sur la capture d'écran vous pouvez voir le commentaire 119:

- En lecture d'un élément des ressources du projet (écoute normale)

- Sur la piste audio avec un gain à 0 (presque inaudible)

- Sur la piste audio avec gain à 10 (écoute correcte)

Je reste à votre disposition si vous avez besoin de plus d'éléments.

Je pourrais vous envoyer une séquence avec Dropbox si nécessaire.

Cordialement,Piste son.jpg

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Mar 29, 2017 Mar 29, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Most of your audio is at way too low a level. Th audio on the lowest track is virtually non-existent.

Your narration has been recorded with a monaural microphone and has audio on only one channel. Use the Fill Right with Left audio effect to spread the audio across both channels.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Mar 29, 2017 Mar 29, 2017

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Après vérification avec Audacity, le micro utilisé, Samson C01U, est bien stéréo. J'ai un gros écart entre la voie de gauche et de droite que je n'ai pas encore pu résoudre. Je ne retrouve pas non plus les deux canaux sur mes enregistrements.

Pour des commentaires l'enregistrement en stéréo n'est pas absolument nécessaire, sauf si cela permet de relever le niveau général de l'enregistrement.

Pouvez-vos m'expliquer ce que vous dites: "Use the Fill Right with Left audio effect to spread the audio across both channels." car la traduction n'a plus aucune signification en français?

Par contre, pouvez-vous me dire pourquoi le niveau d'enregistrement dans les "ressources du projet" est correct et si faible sur la piste son?

Encore merci pour votre aide.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines