4 Replies Latest reply on May 28, 2017 6:14 PM by Steve Werner

Indesign Signet Zoom et rotation

johnh93175101

Bonjour

j'aimerais savoir s'il possible d'affecter à un signet un zoom spécifique sur le texte ainsi qu'un rotation (j'explique mieux)

j'ai plusieurs polices de textes dont certaines très petite de l'ordre de 6pts, quand je clique sur le signet je voudrais qu'un zoom auto se fasse sur le texte auquel le signet renvoie ; en gros que le signet renvoie direct au bloc de texte dans une taille acceptable pour le lire.

pour le côté rotation c'est le même problème, on a du texte plusieurs sens de lecture. peut-être il faut ajouter un marqueur, peut-être aussi que ce point est infaisable avec un gestionnaire pdf ou indesign, et qu'il faut rajouter du code.

Ce qu'on veut en résumé, c'est qu'en cliquant sur le signet on tombe sur le texte dans une taille normale et dans le bon sens, rien de plus.

voilà, merci à tous ceux qui pourront m'aider

et bon dimanche^^

• 1. Re: Indesign Signet Zoom et rotation
          Barbara Ash Adobe Community Professional

You may want to post this in the Acrobat or Acrobat scripting forum.

Zooming would be easy to set up in Acrobat. Rotating would require JavaScript.

• 2. Re: Indesign Signet Zoom et rotation
            johnh93175101 Level 1

Hey! thank you, i will do that

I will take all the info I can in this way, but should I create a new post or edit this one ?

Thanks Barbara !

• 3. Re: Indesign Signet Zoom et rotation
              Barbara Ash Adobe Community Professional

I believe that the administrator would need to move your question, but you could post a new one in the Acrobat forum. You might mention that it was also posted in the InDesign forum.

I will explain what I can about your question --

InDesign cannot do what you want, so you need to save your file as PDF. If you have created a bookmark in InDesign that you want to preserve, save it as PDF Interactive. (That is not a necessity because it is so easy to create bookmarks in Acrobat.)

Open the pdf in Acrobat (You need Acrobat, not Reader). Zoom in to the small text.

Then, in the Bookmarks panel, create a new bookmark (or use the one preserved from InDesign).

Right click on the bookmark and choose Set Destination.

That takes care of the zooming. You can test it by zooming out and then clicking on the bookmark. Click the icon to the left of the bookmark, not the bookmark label.

-------

As far as rotation, although JavaScript has the setPageRotations( ) method, it won't work in Reader. Also, be aware that very little Javascript works on mobile devices. If it is important to take into consideration, you can instruct users to choose the View > Rotate View command or use the keyboard shortcut

Control Shift +

to rotate clockwise and

Control Shift -

to rotate counterclockwise.

• 4. Re: Indesign Signet Zoom et rotation
                Steve Werner Adobe Community Professional & MVP

Moving to the Acrobat Javascript forum