4 Replies Latest reply on Jul 9, 2017 8:28 AM by naran43844005

Exportanção com Hyperlinks

naran43844005

Boa noite,

Estou fazendo um trabalho de freelancer...e foi pedido que eu exportasse através do formato "Adobe PDF (interactive)”, porém foi solicitado que a opção Hyperlinks” na aba “General” ficasse marcada no menu Geral. Contudo não há essa opção. Alguém pode me ajudar?

• 1. Re: Exportanção com Hyperlinks
          amaarora Adobe Employee

Hi,

When you export to interactive pdf, Hyperlinks will be included automatically(that is they will be turned on by default)!

Once the interactive pdf is created then when you hover and click on the hyperlink text you will be redirected to the hyperlinked destination.

If you choose your export as pdf print (instead of interactive) then in the general settings you can choose your hyperlinks to be included or not (hyperlinks on or off). Below is the screenshot of print pdf export settings..

Are you able to see hyperlinks when you export to interactive pdf?

-Aman

1 person found this helpful
          • 2. Re: Exportanção com Hyperlinks
            mtprimo Level 1

Oi naran!

Quando você exporta pro PDF interativo, os hyperlinks serão criados automaticamente.

O que o Aman ai em cima disse é, caso você decida exportar como impressão (Adobe PDF impressão), você tem que marcar essa caixinha ai que ele mostrou na tela! ( se bem que, nesse ponto você já deve ter conseguido!)

Uma dica: quando for postar nestes fóruns, use o inglês, pra mais gente conseguir te ajudar sem problemas!

Abraço!

1 person found this helpful
            • 3. Re: Exportanção com Hyperlinks
              naran43844005 Level 1

Nossa muito obrigada.

Agradeço muito pela ajuda!!

Grande abraço

• 4. Re: Exportanção com Hyperlinks
                naran43844005 Level 1

Thank you very much. You help me a lot.

- Nara =)