3 Replies Latest reply on Jan 29, 2018 6:50 AM by twaritar3263062 Branched to a new discussion.

Adobe Stock Kündigung / Kein Kundenservice

t.m63040312 Level 1

Ich habe vor einem Monat das kostenlose Adobe Stock Abo für einen Monat abonniert. Es heißt, mann könne dies im ersten Monat kündigen, bevor dann eine monatliche Gebühr abgebucht wird. Heißt das im ersten konstenlosen Monat oder im ersten zahlungspflichtigen Monat?

Denn wenn ich meine Abos verwalten will, kann ich alle verwalten außer das Adobe Stock Abo! Klicke ich auf 'Abo verwalten' erscheint eine leere Seite und es passiert nichts weiter.

Will ich den Kundenservice kontaktieren, klappt es auch nicht! "Chat ist momentan geschlossen", Telefonisch kann man nur bis 17 Uhr anrufen, und dieses Forum kann mir so schnell auch nicht weiterhelfen, da dieses Abo HEUTE noch gekündigt werden muss, sonst zahle ich jeden Monat...

Toller Kundenservice, echt super! Ich fühl mich echt verarscht. Ich möchte dieses Abo nicht, kann es aber nicht kündigen und bekomme auch keine Hilfe...

• 1. Re: Adobe Stock Kündigung / Kein Kundenservice
          twaritar3263062 Adobe Employee

Hi t.m63040312,

We apologize for the inconvenience caused. The first-month free annual contract, paid monthly, with rollover means the service begins from the moment that you activate this trial period by submitting your payment details. You will not be charged for the first month’s billing cycle. You’ll be charged the rate stated above, plus applicable taxes (such as value added tax when the stated rate doesn’t include VAT), every month starting with the second month’s billing cycle for the duration of your first annual contract.

If you cancel during the first-month billing cycle, your credit card will not be charged and your service will continue until the end of that first month’s billing cycle.

For more information, you may also refer to Legal subscription terms | Adobe

Also, I have checked your account details and noticed that you have purchased the subscription on 26th December 2017 and the next billing date is on 26th January 2018. If you cancel the subscription within this time-frame you will not be charged.

As you have mentioned that you are unable to self-cancel your Stock subscription, I would request you to contact our support team for cancellation requests.

If you are unable to reach our support team please see Contact Support FAQ: Unable to reach support through the "Contact US" link

If still, the problem persists and you have troubles reaching out support, feel free to update this thread so that we can assist you further.

Regards

Twarita

1 person found this helpful
          • 2. Re: Adobe Stock Kündigung / Kein Kundenservice
            t.m63040312 Level 1

Mein Englisch ist nicht sehr gut, deshalb antworte ich auf Deutsch.

Es hat natürlich nicht geklappt mit dem Kontakt und jetzt wurde der erste Monat abgebucht. Kündigen geht wohl nicht mehr, weil "Mindestlaufzeit 1 Jahr". Außerdem steht die Überweisung in meinem Paypal-Konto doppelt drin. Keine Ahnung, ob das jetzt doppelt abgebucht wurde? und Warum? ich weiß nicht was ich noch tun soll, um dieses Abo zu kündigen...

• 3. Re: Adobe Stock Kündigung / Kein Kundenservice
              twaritar3263062 Adobe Employee

t.m63040312,

Sorry to hear that you are facing issues. Please check your private message.

Regards

Twarita