1 Reply Latest reply on Apr 9, 2018 1:42 PM by Mylenium

Damaged photoshop file/beschadigd PSD bestand

elsva

Hallo iedereen

Ik heb in juni 2015 foto's genomen van vrienden van mij en van hun toenmalig restaurant in Durbuy. Ik had deze foto's doorgezonden maar ze hebben deze nooit geopend (met wetransfer), de link was vervallen, nog eens gemaild, weer vervallen en dan heb ik het uiteindelijk niet meer naar hen verzonden.

Nu is mijn externe harde schijf vorig jaar gecrashed.. Deze heb ik recovery op laten draaien, en ik vind de bestanden terug, maar ik kan ze niet openen. Ik krijg ook geen voorbeeld te zien van de afbeeldingen. Ik kan wel zien wanneer ze zijn gemaakt, hoe groot ze zijn.. Dit geldt voor al mijn jpeg, png en psd bestanden van deze foto's.

De man van dit bevriend koppel is jammer genoeg overleden. En ik heb zoveel spijt dat ik de foto's niet nogmaals heb verzonden naar hun, of ergens anders had opgeslagen.. Ik probeer deze echt  terug te krijgen. 1 online tool had 1 jpeg bestand kunnen terug halen. Maar al de rest gaat niet.. Ik vroeg me af of ik die PSD bestanden niet zou kunnen terug halen op de 1 of andere manier?

Alvast bedankt

Groetjes

Els

• 1. Re: Damaged photoshop file/beschadigd PSD bestand
          Mylenium Most Valuable Participant

Short answer: No. That is basically the nature of the thing. A data recovery is never guaranteed to give back usable files and unless you have backups somehwere, this is pretty much a hopeless case. You could try alternative image viewing tools like IrfanView or XnView that arte less picky and will open damaged files even if headers, metadata, specific data chunks etc. are missing, but even they have their limits. In any case, if they will open the files in some form, you will only get a flattened file, not the original PSD.

Mylenium