• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Problème de calque

New Here ,
Jun 19, 2018 Jun 19, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Bonsoir,

Voici mon problème : j'utilise Photoshop CS6 pour dessiner. Mais je débute et j'ai vraiment du mal.... je viens donc de rencontrer un problème :

quand je crée un calque pour dessiner dessus (par exemple, pour la peau de mon personnage dessiné), je dessine, tout se passe bien, j'ajoute de la couleur. Puis je verrouille pour pouvoir continuer à colorier sans dépasser ce que j'ai déjà crée. C'est là que ça se complique : je déverrouille, et là, magie, IMPOSSIBLE d'utiliser AUCUN de mes calques créés. Je ne peux plus dessiner par dessus ce que j'ai déjà créé. Je vous montre ce que ça donne avec ce screen, où l'ont voit que sur le calque "skin" ("peau"), il m'est impossible de colorier (ici en marron) par dessus.... quel est ce problème ? Comment puis-je le régler, est-ce que j'utilise mal l'outil verrouiller ?

Views

1.4K

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Expert , Jun 19, 2018 Jun 19, 2018

with the translation, I'm not following the problem exactly, but perhaps the problem is with your brush mode (lumière ponctuelle)?

Votes

Translate

Translate
Adobe
Community Expert ,
Jun 19, 2018 Jun 19, 2018

Copy link to clipboard

Copied

with the translation, I'm not following the problem exactly, but perhaps the problem is with your brush mode (lumière ponctuelle)?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jun 20, 2018 Jun 20, 2018

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Yes I figured it out. It was my brush  mode which was wrong, indeed. Thank you !

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jun 19, 2018 Jun 19, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Why is the Brush’s Blend Mode set to »Lumière ponctuelle«?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines