2 Replies Latest reply on Sep 17, 2018 1:05 AM by LottaLo

Acrobat ipad App Hervorhebungen drucken / Print highlights created in Acrobat Reader for iPad

LottaLo Level 1

Hi,

I am looking for a way to export/print highlighted text that was highlighted using the iPad Version of Acrobat Reader.

I have already found out the following:
      If you want to print highlights in Acrobat Reader Pro (Version 9, on Macbook Pro), you can create a PDF containing only the highlighted text by chaning the preferences BEFORE you highlight anything.

Is there a way to add already highlighted text/ change the setting for already highlighted text?

I am looking for a way to highlight the text on my iPad and then export it on my Macbook pro since I am assuming there is no way to export the highlights on the iPad directly.

I am happy about any help you may offer!

Thanks in advance

Hallo,

Ich suche nach einer Möglichkeit, Hervorhebungen im Text, die ich auf meinem iPad in der Acrobat App vorgenommen habe, aus der PDF zu extrahieren und separat zu drucken.

Herausgefunden habe ich bereits folgendes:

Wenn man Hervorhebungen im Acrobat Reader Pro (Version 9, Macbook Pro) vornimmt, kann man diese in einer PDF drucken, wenn man zuvor bei Voreinstellungen --> Kommentieren ein Häkchen bei "Ausgewählten Text in Hervorheben-Kommentar-PopUps kopieren" gesetzt hat.

Gibt es eine Möglichkeit, diese Option für bereits markiere Textpassagen hinzuzufügen, d. h. die Markierungen zu den Kommentaren hinzuzufügen?

Das würde es mir ermöglichen, die PDF auf meinem iPad zu markieren und am Macbook den Export der Markierungen vorzunehmen.

Vielen Dank vorab für die Hilfe!