5 Replies Latest reply on Sep 28, 2009 8:11 PM by Wade_Zimmerman

Problemas con las fuentes

lucasz79

Hola, que tal, les comento que tengo un problemas en el illustrator CS4 version trial, el problema lo tengo al utilizar el scrool del mouse en la busqueda de las tipografrias, empiezo a descender y de un momento a otro me va a la ultima fuente que tengo instalada (todo en orden alfabetico) y se voy desde abajo hacia arriba me sucede lo mismo de un momento a otro me va a la primer fuente que tengo instalada (todo en orden alfabetico).

Espero haber sido lo suficientemente claro.

Desde ya muchas gracias.

Saludos.

P.D.: Tengo windows XP SP3 como sistema operativo.

• 1. Re: Problemas con las fuentes
          Claudio González Most Valuable Participant

For the benefit of non Spanish speakers:

The OP is using the trial version of Illustrator CS4 under Windows XP SP3, and is asking for help with the following problem. When using the mouse wheel for scrolling down through his alphabetical list of fonts, the pointer suddenly jumps to the last font in the list. He gets the same in reverse when scrolling up: he is suddenly taken to the first font in the list.

As I do not use Illustrator and have not observed this in in any of the applications I use, I am redirecting him to the forums in Spanish, where he might get help in spite of the small number of participants. In any case, I am certain that he would welcome any help received here, even if it is in English. I am also suggesting that if he receives any reply in English here, he passes the text through any automatic translation software.

My help is provided by a courtesy of Jacob.

Hola, Lucas, y bienvenido a los foros.

Otro usuario que sabe que hablo español me dirigió acá por si podía ayudarte. Por desgracia, no uso Illustrator, y no he observado el problema que describes.  Te sugiero  publicar tu pregunta aquí, donde hay participantes que han respondido preguntas sobre Illustrator:

http://forums.adobe.com/community/international_forums/espanol?view=discussions

De todos modos, he traducido tu pregunta al inglés, por lo que es posible que alguien publique aquí la solución a tu problema, pero en inglés. Si eso ocurre y yo no me percato de ello, te sugiero pasar el texto por cualquier programa traductor (hasta Google tiene uno). El resultado estará en un español bastante peculiar, pero no me cabe duda que lo podrás descifrar.

Suerte.

• 2. Re: Problemas con las fuentes
            Jesseham Level 4

The OP needs to UN-check (not have checked) the box.

Picture 2.jpg

1 person found this helpful
            • 3. Re: Problemas con las fuentes
              Claudio González Most Valuable Participant

Thank you, Jesseham. And although the OP has neither reposted in the forum in Spanish nor shown any signs of having come back here, I am translating below your reply for him.

Lucas, Jesseham dice que debes ir a Preferencias > Tipos/Fuentes, y sacar el tic de la opción señalada.

1 person found this helpful
              • 4. Re: Problemas con las fuentes
                Jacob Bugge MVP & Adobe Community Professional

Hi Claudio, and thank you.

• 5. Re: Problemas con las fuentes
                  Wade_Zimmerman Level 6

Claudio the Op might be located in a tme zone in which it was too late fro them to respond and may come back tomorrow. Your help is appreciated.