2 Replies Latest reply on Nov 28, 2009 9:35 AM by joedo249

Echec generique. Ce type de fichier n'est pas pris en charge ou le codec nécessaire n'est pas ...

joedo249

Je viens d'acheter Photoshop Elements 8 (Pse8) & Premiere Elements 8 (Pre8) en remplacement de Pse6 et de Premiere Elements 4.  Je pensais que le produit sera plus stable et plus performant qu'avant mais je rencontre un problème que je n'avais pas auparavant ! Quand j'importe un diaporama (même de quelques photos) créé avec Pse8 dans un projet Pre8 le message suivant apparait:

"Echec générique. Ce type de fichier n'est pas pris en charge ou le codec nécessaire n'est pas installé."

Mon PC est récent et puissant et je n'en ai pas changé.

Quelle peut-être la raison? Y a-t-il une solution ?

Merci de votre aide car je suis complètement bloqué et désespéré.

I recently bought Photoshop Elements 8 (Pse8) & Premiere Elements 8 (Pre8) to replace Pse6 and Pre4. I thought it would be more stable and more performing than before but I face a problem that I didn't have previously! When I try to import a slides show (even a very small one) created with Pse8 in a Pre8 project (even new) I get the following message:

"Generic failure. This type of file is not supported or the required codec is not installed."

My PC is only 2 years old and powerful.

Do you have any idea of the reason of such a message? How to fix it?

Please HELP as I am completely stuck and desperate. 

Thank  you.

Joel

• 1. Re: Echec generique. Ce type de fichier n'est pas pris en charge ou le codec nécessaire n'est pas ...
          Steve Grisetti Adobe Community Professional

First you should ensure that the photographs in your slideshow are no larger than 1000x750 pixels in size.

I'm not sure why you are getting a message that says "media not supported." Did these photographs come from some place other than a camera? And have you done anything to these pictures that could affect their format? For instance, did you chance them from RGB color to CMYK?

Finally, how are your trying to import the slideshow into Premiere Elements 8? The best way to get your slideshow from Photoshop Elements' slideshow creator into Premiere Elements it to use the Send to Premiere Elements button.

Premièrement, vous devez vous assurer que les photos dans votre diaporama sont pas plus gros que la taille de 1000x750 pixels.

Je ne sais pas pourquoi vous obtenez un message indiquant «médias de ne pas en charge." Saviez ces photos proviennent de quelque endroit autre qu'un appareil photo? Et avez-vous fait quelque chose pour ces photos qui pourraient affecter leur format? Par exemple, avez-vous les chances de la couleur RVB en CMJN?

Enfin, comment est votre tentative d'importation du diaporama en Premiere Elements 8? La meilleure façon d'obtenir votre diaporama à partir de créateur diaporama Photoshop Elements 'dans Premiere Elements pour utiliser le bouton Envoyer à Premiere Elements.

• 2. Re: Echec generique. Ce type de fichier n'est pas pris en charge ou le codec nécessaire n'est pas ...
            joedo249 Level 1

Hello Steve,

I feel good to know that someone cares about my problem.

Well I reduced the size of my photographs after reading the Adobe forum but it didn't help.

These photos were shot with a Casio EZ700 compact camera. I made Pse4 slideshows with photos coming from this camera and they were accepted without problem by Pre4.

I have spent the afternoon trying to find a way to import a slideshow in Pre8 and I seems I found a way!! Here it is.

In Pse8 I saved the slideshow (extension psess) into the WMD format (extension wmv) and then imported it in Pre8. It is quite heavy but it works.

Next step is to burn a CD with this Pre8 project but I have to go by now.

Thank you for your quick answer.

Joel