7 Replies Latest reply on Jan 4, 2010 2:01 PM by ceefurn

Problema con fireworks

Morena Fiorentini Level 1

avevo messo plugin ma forse ho sbagliato qualcosa  e ora fireworcks non si apre piu' come posso fare  a ripristinare senza dover reinstallare tutto grazie

• 1. Re: Problema con fireworks
          pixlor Level 4

http://babelfish.yahoo.com/translate_txt

Morena Fiorentini wrote:

avevo messo plugin ma forse ho sbagliato qualcosa  e ora fireworcks non si apre piu' come posso fare  a ripristinare senza dover reinstallare tutto grazie

Italian -> English (Babelfish)

I had put plugin perhaps but I have mistaken something and now fireworcks it is not opened piu' as I can make to restore without having reinstallare all thanks

What operating system are you using (XP, Vista)? What version of Fireworks do you have (CS3, CS4)?

English -> Italian (Babelfish)

Che sistema operativo è voi che usando (XP, Vista)? Che versione di Fireworks avete (CS3, CS4)?

• 2. Re: Problema con fireworks

uso windows 7 e ho la web premium cs4, ma e' andato bene fino a ieri che una ragazza mi ha fatto provare dei plugin e io dal'opzione  preferenze ho dato la directory della cartella la cartella

I use Windows 7 and I have the Web Premium CS4, but it 'went well until yesterday that a girl made me feel dal'opzione plugins and I have given my preferences folder directory folder

• 3. Re: Problema con fireworks
              pixlor Level 4

If you delete the preferences folder, Fireworks will recreate it. It might help. Here are the instructions (taken from this page: http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405725.html )

To re-create the Fireworks preferences folder:

1. Quit Fireworks.
              2. In Windows Explorer, go to C:\Users\[username]\AppData\Roaming\Adobe\Fireworks CS4 (where C is the start-up drive) and move this folder to another location (for example, the desktop).
              3. Start Fireworks. Fireworks creates a new preferences folder.

If the problem recurs after you re-create the Fireworks preferences folder, the problem isn't related to the preferences folder. To restore custom settings, drag the file you moved in step 2 back to its original location, and then click Yes to replace the new preferences folder.

Se cancellate il dispositivo di piegatura di preferenze, Fireworks lo ricreerà. Potrebbe aiutare. Qui sono le istruzioni (prese da questa pagina: http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405725.html )

Per per ricreare il dispositivo di piegatura di preferenze di Fireworks:

1. Rinunci Fireworks.
              2. In Windows Explorer, vanno a C:\Users\[username]\AppData\Roaming\Adobe\Fireworks CS4 (dove la C è l'azionamento start-up) e sposti questo dispositivo di piegatura verso un'altra posizione (per esempio, il tavolo).
              3. Inizi Fireworks. Fireworks genera un nuovo dispositivo di piegatura di preferenze.

Se il problema ricorre dopo che ricreate il dispositivo di piegatura di preferenze di Fireworks, il problema isn' t relativa al dispositivo di piegatura di preferenze. Per ristabilire le regolazioni su ordinazione, trascini la lima che vi siete mosso a punto 2 di nuovo alla relativa posizione originale ed allora scatti sì per sostituire il nuovo dispositivo di piegatura di preferenze.

Re-creating the preferences file is section 4 of the troubleshooting guide. Try this first. If that does not help, we can try more. Section 8 discusses troubleshooting plugins. I have CS3 on Vista. With my version, the Extension Manager must be "Run as administrator" or the extensions do not install properly  in Fireworks.

La ricreazione della lima di preferenze è parte 4 della guida di analisi guasti. Provi questo in primo luogo. Se quello non aiuta, possiamo provare più. La parte 8 discute i collegamenti di analisi guasti. Ho CS3 su Vista. Con la mia versione, il Extension Manager deve essere "Funzioni come administrator" o le estensioni non installano correttamente in Fireworks.

Right click for context menu.

Destra - scatto per il menu di contesto.

exman.png

• 4. Re: Problema con fireworks
                pixlor Level 4

Also, do you have the CS4 patch?

Inoltre, avete la zona CS4?

http://www.adobe.com/support/fireworks/downloads_updaters.html

• 5. Re: Problema con fireworks

Grazie ho fatto come avete detto e risolto tutto ora parte bene

thanks i did as you said and fixed it all now part well

• 7. Re: Problema con fireworks
                    ceefurn Level 1

whoa, go babelfish!