6 Replies Latest reply on Sep 7, 2010 3:28 AM by Roselle2 Branched from an earlier discussion.

Does CS5 Detect Bad Frames?

Rojer1081

Hi, sorry this is not relevant to this post, but I am having a problem with CS5 detecting bad frames in my HDV footage in inserting Red frames, It is not inserting red frames which is making synching 4 multicam clips very hard as it is stitching together the half seconds dropped frames rather than inserting half seconds of red frames which keeps the footage to the right length, this is very frustrating, as cs3/4 had this, what’s up with cs5?

• 1. Re: Does CS5 Detect Bad Frames?
          John T Smith Adobe Community Professional & MVP

I don't know, since I copy AVCHD files from a memory stick, but you might check the manual

CS5 User Guides - online and PDF
          http://blogs.adobe.com/premiereprotraining/2010/08/help-documents-for-creative-suite-5-pdf -and-html.html

Also, try this for HD capture http://strony.aster.pl/paviko/hdvsplit.htm

• 2. Re: Does CS5 Detect Bad Frames?
            Rojer1081 Level 1

Hi, thanks for the response, Unfortunately there is nothing in the manual about detecting dropped frames, I have a test clip with bad frames from a old tape, when I import in it cs3 and cs4 it detect the bad frames and inserts red frames, but when I import in cs5, it does not detect the dropped frames and reduces the duration of the clip. so when i open my cs3 projects in cs5, it is all out of sync as the clips with the dropped frames get reduced in length. it has nothing to do with the clip as i get a second of dropped frames in 1 hr, this is normal, but what is frustrating is that you will have to manually detect the bad frames and cut the clip and sync it again with the other cameras.

Rojer

• 3. Re: Does CS5 Detect Bad Frames?
              Rojer1081 Level 1

in cs3.2 it had fixed this problem, here is the update that worked, but why hasnt cs5 got this?

"

Improved handling of MPEG streams

The  Premiere Pro 3.2.0 update provides improved handling of MPEG files.  Errors in the MPEG stream can occur during recording due to tape  dropouts, record start/stop glitches, timecode breaks, and a variety of  other causes. Bad frames caused by these MPEG stream errors are now  better identified in 3.2.0 during file indexing and playback. Because  older MPEG index files and conformed audio files (those existing before  the 3.2.0 update) do not take advantage of the improved MPEG handling,  these files should be deleted to avoid compatibility issues.

"

• 4. Re: Does CS5 Detect Bad Frames?
                Roselle2

Hallo,

Ich denke ich bin hier richtig.

Frage inn Deutsch bitte um Hilfe.

Adobe CS5. v.5.02

PC  CPU- i7-930.

P6X58Premium Asus Board.

Win 7 Ultimat 64Bit

Das Programm soll alle AVCHD Daten von Camcordern direkt lesen könne und auch bearbeiten können.

Dateiendung: MTS.

Erkannt als AVC/ H.264 Datei.

Diese kann CS5 nicht sauber abspielen.!

Egal ob SSD Festplatte oder SATA II- Schnellste von WD- er  spielt diese MTS Daten nur

mit starken Artefakten ab.

Der Störende Ablauf wirkt Pulsierend Rythmisch, so als wüdern die Farben

in dem Video abblättern wollen und verschieben sich dabei. Erklären kann man das nicht man muss es sehen.

Wenn die Datei gerändert wird geht es wohl besser aber  auch nur dann, wenn diese Datei in der Timeline Gelb oder Rot ist.

Ansonsten kann man diese datei nicht rendern.

Dann muss man die Datei über CS5 exportieren.

Ich habe das MXO2mini Matrox und muss dann ein solches Format wählen.

Der mediaplayer von Win7 kann meine MTS Datei sauberst abspielen. Kristallklar.

Die umgewandelte Datei von CS5 kann dann CS5 abspielen.

Der Mediaplayer spielt die Datei dann nur totakl Verzittert wieder, da ist keine Freude am Videoschnitt zu erleben.

Hat jemand eine Idee was das für eine Ursache hier vorliegt?

Ist das problem der artefackte schon bekannt? Ich kann leider kein englisch und ich komme auch nicht in ein deutsches Adobe forum sondern lande immer nur hier.

Für jede Idee bin ich dabkbar. RoDo

• 5. Re: Does CS5 Detect Bad Frames?
                  Rojer1081 Level 1

English Please, is there a solution?

• 6. Re: Does CS5 Detect Bad Frames?
                    Roselle2 Level 1

Hi Rojer,

Sorry ich kann kein English aber ich denke Du fragst  mein Trade eine Lösung ist.

Nein es ist ein Problem das ich nicht lösen kann. RoDo