5 Replies Latest reply on Oct 12, 2011 2:16 PM by Jim_Simon

Adobe premiere cutting between the frames

RodyRodan

Hy there und hallo

English:

I'm working with Adobe Premiere and Adobe Encore. Sometimes the timehead is between the frames (between 2 single frames!!!). Actually that's not possible, but I'm not the only one with this problem. My co-worker had the same problem on a different computer. And Adobe Encore is not better in this way. Now, I have a project in Encore and i want to make the sequenz shorter. I can make it shorter with no problems, but the video gets cutted between the frames like in premier sometimes. I was looking for that problem in the internet, but i found nothing. Does anyone know how to shoot this prob? Thanks for every answer...

Deutsch:

Ich arbeite mit Adobe premiere und Adobe Encore. Ich hatte öfters das Problem, dass premiere zwischen den Frames den Timehead hinsetzt (Zwischen 2 einzelnen Frames). Das geht doch gar nicht. Ich bin nicht der einzige mit diesem Problem. Mein Mitarbeite hatte das selbe Problem an einer anderen Workstation. Adobe Encore ist auch nicht besser in dieser Hinsicht. Zur Zeit habe ich ein Projekt mit Encore. Wenn ich im Schnittfenster die Sequenz etwas verkürzen möchte, dann springt das Video nicht auf einzelne Frames, sondern dazwischen. Ich habe im Internet schon nach Lösungen gesucht und nichts gefunden. Kann mir jemand helfen? Für Antworten bin ich sehr dankbar.