6 Replies Latest reply on Feb 17, 2012 11:49 AM by PECourtejoie

Management of the memory with Photoshop CS5 / gestion de la mémoire sous Photoshop

Photoshop CS5 memory

Hello,

It was already a problem with CS4 but it's worse with CS5.

Under CS4 it was regularly necessary to me to relaunch the appli to empty the memory (even without image, after use, CS4 indicated n Giga in the window of the processes)

The same phenomenon with CS5, but moreover, if I have some one about ten images in display, in the course of processings the functions spend in break the time to put in memory (swap) of the data on the hard disk... In the course of this type of  processing I exceed hardly 5 Go...

For information I work under Vista 64 bits - 24 Go of lively memory (17 available Go for Photoshop), processor Intel I7 930

It seems to me that there is no reason that Photoshop keeps(guards) in memory history after closure(lock) of a photo!

C'était déjà un problème avec CS4 mais c'est pire avec CS5. Sous CS4 il était nécessaire de relancer l'appli pour vider la mémoire (même sans image, après utilisation, CS4 indiquait dans la fenêtre des processus n Giga en mémoire).

Même phénomène avec CS5, mais en plus, si j'ai  une dizaine d'images en affichage, en cours de traitements les fonctions passent en pause le temps de mettre en mémoire (swap) des données sur le disque dur... En cours de ce type de traitement je ne dépasse guère les 5 Go.

Pour info je travaille sous Vista 64 bits - 24 Go de mémoire vive (17 Go disponible pour Photoshop), processeur Intel I7 930 -

Il me semble qu'il n'y a aucune raison que Photoshop garde en mémoire les historiques après fermeture d'une photo !